Åh Pontus, Lady, Lords Piccolo

Mina hästar jag har haft...



Detta var min första egna häst. Han heter Åh pontus. Han är 5 år nu, när jag fick honom var han 4. Pontus är super go och snäll. Jag kunde inte rida honom så mkt för var inte så duktig på att rida och han var inte inriden. Så min syster fick hjälpa mig. Ramla av honom 3 av 4 gånger ;) Bra va? Men det var väldigt svårt att rida honom, när han bara sprang runt och hoppade lite där och här!



Ni ser ... ;)



Sen när jag sålde honom, för jag fick köttelfeber hela sommarlovet. Då fick jag min systers häst Lady. Mamman till Åh pontus ;) Så henne fick jag. Hon är super duktig och har tävlat SM. Hon är super duktig på att hoppa och ser ut som en dröm häst. Men efter ett tag när hon fick en skada i ryggen då, trodde hon att honkunde bestämma mer själv. Och då blev hon jätte dum och så. Men nu gåre bra för dom nya ägarna och Lady. Nu hoppar dom 1 meter utan problem på henne :)






Den till höger är Lady, den andra saken är Bellman XD


När hon hade blivit alldeles för dum mot mig (Lady) sålde vi henne. Och då köpte vi Lords Piccolo till mig :)




Lords Piccolo heter min häst nu. Han är en b-ponny och har tävlat SM och har placerat sig. Han är min lilla gulliplut! Har haft honom nu i två månader :) Jag älskar honom han  är helt klart bäst. Han är 127 cm XD Fett kort ;) Men ahh han är som han är! Älskar er alla iaf, saknar er Lady och Pontus! :*<3

Kommentarer
Postat av: Matilda

Söte Pricken:*och pontus och lady såklart;)<3333333

2012-02-10 @ 21:27:31
URL: http://matildabolinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0